lørdag

Lørdags kvelden

God lørdags ettermiddag solstråler! Noen som hadde en super fredag og vil fortelle om hva de gjorde? Min fredag gikk ut på å gjøre lekser og gå ut en liten tur på kvelden for å sette meg ned og prate med Idil. Nå igjenn sitter jeg og gjør lekser, men denne gangen ved kjøkkenbordet, grunnen er vel at da er jeg nærmere pappa og kan spørre ofte om hjelp. Han lagde en god chai te til meg, men jeg må vente til den begynner å bli litt kjøligere før jeg kan begynne å slurpe den i meg.
Frem til nå har jeg levert inn 1 spansk lekse og 1 engelsk lekse. Jobber med den siste engelsk teksten som skal leveres inn nå og jeg gleder meg til jeg er ferdig. Etter denne teksten er ferdig skrivd ned, skal jeg begynne på norsken, og når den er ferdig nærmer jeg meg slutten. Takk alt for det!

Idag er mine planer å slappe av hjemme og få levert inn deg som behøves og se en film med pappa, han har fått tilsendt et par nye dvd'er så jeg gleder meg til jeg får tak i dem så jeg kan liste dem med meg til mamma.

Mens jeg idag tidelig snakket med Robin i telefonen kom jeg over noe som skremte meg veldig på www.vg.no, der leste jeg om en 14 år gammel jente som hadde blitt voldtatt inne på toalettet på Mc Donalds på CCvest. Og jeg har jo selv hvert inne på det senteret og min oppfatning er det at det er ikke så mange som vanker der, og for det meste har jeg sett eldre mennesker. Det minner meg om sandaker senteret på torshov, for de som har hvert der. Når jeg leser slike tekster får jeg frysninger, at man ikke kan gå noen steder uten å føle seg trygg, ikke en gang på et shopping senter som skal være fylt av mennesker. Håper virkelig det går bra med denne unge jenten, at noen er villig til å ødelegge et slikt ungt liv skjønner jeg meg ikke på!

1 kommentar: