lørdag

Hva er grunnen?


Hvorfor har det seg slik at ting ender opp helt anderledes enn det man ville, at alt var så bra, men plutselig uten grunn tok alt en enorm vending og man blir igjen med utrolig mange spørsmål man kunne ønske man fikk svaret på. Man blir igjen med et tomt blikk og lurer på hva grunnen var, hva gjorde jeg feil? Var jeg ikke bra nok? Hva gikk galt? Man leter og søker etter svar i timer,dager og tilåmed uker, men finner ikke svaret og man ender opp i tårer mens man tenker tilbake på alle stundene og ser etter hvor ting gikk galt. Men du finner ikke feilene du trodde skulle komme, alt var så bra, noen feil hadde vi da, men var det så fælt? Tiden har gått og det er flere uker siden det skjedde, nærmere ett par månder siden og jeg tenker fortsatt på det, med mange spørsmål inne i meg som lengter etter svar. Tanken på oss to ha det bra sammen, le sammen, sove sammen gjør alt sammen sårer. Det er ikke noe du ikke vet om meg, jeg stolte fult ut på deg, hvordan kunne du ødelegge alt dette på 10 sekunder som du brukte på å si ordene. Hvordan kunne du se meg gråte å være lei meg i alle disse dagene uten å først bry seg, men så kom det til det punktet der du brydde deg om meg igjen og holdt rundt meg, og du var så glad i meg sa du. Hvorfor begynner du igjen? Vil du virkelig se meg mer lei meg enn det jeg allerede er? Hva er det med kjærligheten som sårer og stikker, hvorfor får man aldri det slikt som man vil. Hvor er mister perfekt? Finnes han der ute et eller annent sted og vil vi noen sinne finne han? Er den en for oss alle.

Hadde noen av dere en aning om at det er 2/3 jenter i verden, så det er for få gutter? Og viste dere at 3 av 5 menn er utro og 1/4 jenter vet om det. Tenkt dere det, over halvparten av guttene er utroe og 75% av de som har giftet seg skiller.

3 kommentarer:

  1. Grunnen til at de fleste forhold ikke holder er fordi vi mennesker vet ikke hva vi vil, vi søker konstat etter noe nytt. Om det er bedre eller dårligere er det samme så lenge det er noe nytt. Jenter er også som oftest mere modene enn gutter og i mye tideligere aldre, men guttene vil for alltid være på jakt etter noe nytt noe, det er ett instink som føller med dem fra langt tilbake. Men ingenting skal være godtatt. Du finner en gang en som er perfekt for deg, vent å se. En så koselig jente som deg får seg det beste hvis hun ikke gir opp.

    Klem
    Trine 22, Bergen

    SvarSlett
  2. Utrolig bra skrevet, Isabel... kjærligheten er det vanskeligste vi kan oppleve og det ender aldri opp slik vi trodde i begynnelsen, såret blir man hver gang..

    SvarSlett
  3. enig, det var veldig bra skrevet! tanken på at noen kan såre en annen person på den måte uten å bry seg er jo brutalt! hvordan kan noen gutter klare å være så care og følelsesmessige kalde?? får ikke de vondt og hvis hvorfor klarer de ikke å vise det for oss jenter?

    SvarSlett