torsdag

lag din egen hårkur!


jeg snuste rundt på nettet etter hårkurer man kan lage selv, da jeg kommer over denne gode kuren, har ikke prøvd den enda, men i morgen skal jeg ha em "plei deg selv dag" som jeg skal drasse ubah med på. så da skal jeg prøve den ut, kan legge ut bilder og hvordan resultatet ble.
kremen inneholder for det meste av avokado men ogsp sour crem eller yoghurt. Avokadoer er fulle av naturlige oljer og proteiner som gir fuktighet til tørt hår, det vil også gjøre det sterkere og mer fleksibelt. Siden kuren inneholder sitron burde de som har farget håret sitt tideligere droppe ut den. det som står om denne kuren er at den burde gjøres 1 gang i uken og håret blir mykt og sunt! dette skal jeg gjøre, noe jeg har lyst til å starte med er å teste ut forskjellige produkter og kurer for å se om det fungerer. har du noen ideer til hva jeg kan gjøre send det på mail!

1 moden avokado, moset
2 spiseskjeder sour cream eller yoghurt
Juice fra en halv sitron (burde droppes hvis håret er blitt farget tideligere)
Miks ingrediensene sammen til det blir til en krem. Massage kremen inn i håret og hodebunnen, og legg så et varmt håndkle rundt. La dette sitte i håret ditt i 20 minutter. Rens godt med varmt vann, shampoo og style det som vanlig. Blandingen holder kun for 1 kur, så denne må du lage for hver gang du skal bruke den. (Noen bruker også mayonnaise, avokado og egg)
gleder meg til i morgen, nå har jeg noe å glede meg over. å lage en egen kur hjemme til ansikt og hår er smart så lenge man velger gode kilder og ikke bruker noe som kan være tull, er huden din sårbar eller hodebunnen anbefales det ikke å lage det selv. men for de som har normal "hud" er dette en billig og gof måte idtedet for å bruke mye penger i butikken for å pleie seg selv!

noe jeg pleier å gjøre er å ta på meg ansiktsmaske en gang i blandt, i 10 var jeg veldig nøye på å gjøre det hver tredje dag, nå har jeg blitt slakk og har ikke gjort det på evigheter, men nå skal jeg begynne igjen og ta vare på min egen kropp og skjel og pleie meg selv hver dag men noe godsaker for kroppen.

2 kommentarer:

  1. kult. vi må ha en sån dag. en helg hvor ting har roet seg litt;) hvor vi kan slappe av og laxse hele dagen...bare vi tre<3
    -Lilo

    SvarSlett
  2. Lilo: Ja, det hadde hvert koselig :-)

    SvarSlett