fredag

den er med deg uansett

God kveld alle blogg lesere! Dette innlegget skal handle om kroppen, jeg er så utrolig møkka lei av å høre andre komentere kroppen til en annen eller få komentarer om at jeg er for feit? Fikk en komentar der det stod at jeg var for feit for en rosa topp, det er det teitsete jeg har hørt. Jeg er fornøyd med kroppen min og jeg forguder pupper,rumpe og lår! Det er noe av det beste jeg vet, det er ikke normalt og være syltyn, det er normalt og ha fett på kroppen, og jeg foretrekker jenter som har rumpe, lår og pupper. Hvordan kan det være tiltrekkende å se på en planke? Eller når man skal ha samleie med en som bare er bein, hvor godt og sexy er det? Vårt bilde av en perfekt kropp er blitt snudd helt opp ned pga. media. Det vi leser om og hører skal være perfekt og vi går for det. Vi er lettlurte også, bildene vi ser i blader er ikke ekte, eller realistiske for å si det slikt. De fleste bildene er retusjert noe utrolig, og det er ikke slik "modellene" ser ut i virkeligheten.

Jeg blir så irritert når jeg hører historier om mennesker som tar sitt eget liv pga at de blir mobbet for å ha former! Man kan ikke forandre på kroppen sin? Man kan hvis man begynner på trening, men de menneskene som har brede hofter eller bre beinbygning blir ikke kvitt det ved å trene, de er født slik og man burde respektere kroppen til andre og sin egen. Man burde egentlig forgude sin egen kropp og sette så enorm pris på den. Gode hofter gir beskjed om god fruktbarhet og det burde man sette pris på!

De fleste har sett bildene av Tyra Banks i bikini? Hun så helt normal ut og ble tatt bilde i en dårlig vinkel og hele media skrev hun var feil overalt! Hvordan kan man kalle det feit når hun har en kropp til en gudinne? Jeg viser en video der hun blir følsom over all pesen hun har fått

Alt jeg sier er at: SETT PRIS PÅ KROPPEN DU HAR!

14 kommentarer:

  1. UTROLIG bra innlegg søta!

    SvarSlett
  2. http://www.youtube.com/watch?v=VREEFlFAWqQ

    !!!

    SvarSlett
  3. Sant det, men litt teit å si at man skal sette pris på kroppen sin når du har sagt at det ikke fint å være syltynn. Noen har faktisk en slik kropp. Litt dobbeltmoralsk.

    SvarSlett
  4. ja, det kan jeg være enig i, det som var budskapet er at mans kal sette pris på kroppen sin uansett, om man er tynn eller stor.

    SvarSlett
  5. Likte innlegget :)

    SvarSlett
  6. Bra innlegg.
    Men du sier her at det ikke er normalt å være syltynn. Det er da normalt å være den størrelsen man er så lenge man er født sånn og ikke gjordt seg sånn med vilje.
    Er litt lei av at folk snakker om hvor mange negative kommentarer dem får om hvor store dem er osv, men mange av dem er faktisk ikke så bedre selv. Mange som rakker ned på dem som er tynne og slenger kommentarer og rykter om at dem har spiseforstyrrelser osv. Helt teit.
    Vær stolt over kroppen man er født med, og slutt å rakke ned på andre :)

    SvarSlett
  7. kanskje de som er tynne føler sge litt truffet av innlegget dit, fordi du rakker på en måte ned på dem og sier at det ikke er normalt å være syltynn. haha er jo normalt det. Og man kan være ganske digg i sengen selv om man ikke har jææææævla mye lår, pupper og rumpe. du klager for at du får negative komentarer angående kroppen din, men likevel rakker du på en måte ned på de tynne, blant annet meg.....

    Ofelia

    SvarSlett
  8. Anonym: Det jeg prøver å si frem er at gjennomsnittet ikke er å være syltynn, ikke at det ikke er "normalt". Det er ikke normalt og være enormt stor heller, det er normalt og ha litt, det som er gjennomsnittet av en person kropp. Så ikke tolk dette feil!

    Jeg rakker ikke ned på de enormt tynne i dette innlegget hvis det er det dere ser for dere? og man må ikke ha spiseforstyrrelser for å være tynn og de som sier det er teite som sagt.

    Akkurat! Vær stolt over den kroppen man har

    SvarSlett
  9. Ofeila: Når jeg snakker om syltynn snakker jeg ikke om deg? Jeg snakker om jenter som har en anorexia kropp og ikke eier ett gram fett på kroppen sin, du er ikke en av de jentene. Og hvis du leser setningen etter på "det er normalt og ha fett på kroppen" som i seg selv sier at man har litt fett og ikke er bein.

    Det med at du sier at jeg rakker ned på deg, kan tolkes veldig feil, for det du mener er at dette inlegget sårer deg veldig og rakker ned på deg, noe det spesefikt ikke gjør. Ja, man kan sikkert være det, sa ikke at det absolutt er helt for jævelig å pule på en som er beinrangel, det vet jeg jo ikke (har ikke sex med jenter), men jeg tenker meg at det ikke kan være noe behagelig.

    Jeg peker ikke på mennesker under denne teksten, jeg skriver om det jeg bryr meg om, så ingen skal ta seg personlig nær av det.

    SvarSlett
  10. men unasett, vær forsiktig med det du skriver på bloggen din. Folk kan ta det du skriver så feil! akkurat som her....du mener en ting.Men det ser ut som ser ned på tynne mennesker.....Ikke så bra forklart med andre ord!

    SvarSlett
  11. OFELIA:
    Hvis du leser riktig som alle vi andre har lært å gjøre på skolen så får du med deg at det står at det ikke er normalt å være syltynn. det vil si TYNNTYNN. DU er ikke en av de. du er helt normal, med litt mindre fett enn oss kanskje :-)

    Men poenget hennes her at folk som har fett på kroppen sin skal være fornlyd med kroppen sin og ikke klage på det. Drite i hva andre folk sier og synes om dem. Og en ting til er at du hører aldri en som sier "jævla tynne hore" ALLTID "jævla feite hore". så du bør egentlig bare klappe igjen :)

    SvarSlett
  12. Alle som er tynne, føler seg kanskje truffet av dette innlegget, ja. Men, det er uansett ikke halvparten så vondt å være tynn som å ha litt ekstra, om du ikke er fornøyd med kroppen din. Det er så ekstremt mye vanskeligere å slanke seg enn å legge på seg, og de som faktisk har litt ekstra på kroppen, får dette slengt i trynet hver eneste gang de ser en reklame for ett eller annet.

    SvarSlett
  13. eh, eline wtf? er da mye værre å være født tyynn, enn å ha 'litt ekstra', for folk ser jo bare opp til deg og det er nesten aldri slik at folk komenterer de med litt ekstra. Det å legge på seg kan være så tusen ganger vanskeligere! Og du får mye mer dritt slengt i trynet, sånn som dette innlegget her. du sier man skal være fornøyd med kroppen sin, men du rakker jo ned på alle som er litt undervektig..hm

    SvarSlett